Traveldiary Florida #1 – Miami Beach, Wynwood en the Keys

Een citytrip naar Miami is eigenlijk iets wat je gedaan moet hebben als je op Curaçao woont. Dus voor ik ‘definitief’ terug naar Nederland vloog, ging ik eerst nog een weekje naar Florida met Rianne. In onze eerste dagen bezochten we Miami Beach, de Wynwood Walls en Little Havana. Én we maakten een roadtrip naar Key West. Zijn jullie klaar voor een reisblog boordevol prachtige plaatjes? Kijk dan gauw verder!

Dag 1

Op de dag dat we aankwamen in Miami, zijn we meteen op pad gegaan. We verbleven in SoBe Hostel aan South Beach, dus konden gewoon met de benenwagen op verkenning uit. Natuurlijk liepen we linea recta naar het strand om de leuke strandwachthuisjes te spotten. We hielden een bescheiden fotosessie en daarna was het tijd voor de eerste Amerikaanse maaltijd. En wat kun je in Miami nou beter eten dan een dikke vette hamburger? Precies. Niks!

Met goedgevulde buikjes vervolgden we onze tocht naar de South Point Parke Pier waar we even over het strand uitkeken. Om daarna door het park, langs alle bootjes in de haven naar Monty’s te lopen voor een drankje. We hadden online gelezen dat dit een hele leuke poolbar was, maar wij waren niet mega onder de indruk. Al valt er met een cocktail in de hand onder de Caribische zon natuurlijk verdomde weinig te klagen!

‘s Avonds namen we de bus naar Lincoln Road om nog even wat te shoppen en om gezellig wat te gaan eten. Maar uiteindelijk besloten we voor dat laatste toch maar een paar straten verderop te kijken bij Bodega Tequeria y Tequila. Die tip hadden we gekregen van iemand die een tijdje in Miami had gewoond en het was inderdaad erg goed eten voor niet al te veel geld.

strandhuisjes Miami South BeachMiami Amerikaanse schoolbus reisblog Miami eten Miami South Pointe Park Miami South Pointe Park Monty's Miami reisblog

Dag 2

De tweede dag wilden we eens wat verder kijken dan alleen South Beach. Dus huurden we – zoals echte Hollandse meiden betaamt – een fiets. We begonnen met een ritje over de wereldbefaamde Ocean Drive, die precies is zoals je verwacht. Vol met rolschaatsers, surfdudes en de mooist geklede mensen. Behalve dat en het House of Versace, wat in feite ook maar een stapel stenen is, kun je hier niet zoveel zien. Dus zijn we gauw verder gefietst. Op naar Wynwood!

Wynwood is een hele hippe, industriële wijk naast Downtown Miami. Met name in het noorden van het gebied waan je je echt even in een openluchtmuseum. Zo’n beetje alle gebouwen zijn volledig bespoten met graffiti. We keken onze ogen uit toen we hier rondslenterden! Tussendoor hebben we lekker wat gegeten in een van de vele hotspots en snuffelden we in de schattige boetiekjes. Natuurlijk bezochten we ook dé Wynwood Walls; een soort parkje waar de mooiste streetart bij elkaar zit.

Wynwood Walls Miami reisblog reisblog Miami Wynwood Walls Wynwood Downtown MiamiVanuit Wynwood zijn we naar Downton Miami gefietst om even een kijkje te nemen in Bayfront Park en vervolgens zijn we naar Little Havana gegaan. Deze wijk heeft zijn naam te danken aan de vele Cubaanse invloeden van de migranten. Mensen spelen domino op straat, er wordt live latinmuziek gespeeld in de kroegen en het barst er van de Latijns-Amerikaanse restaurants. Leuk om even een kijkje te nemen, maar eerlijk is eerlijk: het centrum is een stúk kleiner dan wij hadden verwacht.

En in de rest van de wijk scheen het niet zo heel verstandig te zijn om als twee blonde meisjes rond te fietsen. Little did we know, haha. Sowieso zijn er in Miami niet overal fietspaden, dus het is soms echt met gevaar voor eigen leven om zo’n fietstocht te maken. We belandden per ongeluk zelfs nog even op de highway! Uiteindelijk zijn we er zonder kleerscheuren afgekomen en hebben we echt een topdag gehad, maar misschien is fietsen toch meer aan te raden als je in Miami Beach zelf blijft.

Bayfront Park Miami reisblogreisblog Miami Little Havana Little Havana Domino Parkreisblog Miami fietsen

We sloten de dag af bij het Italiaanse restaurant Call me Gaby, waar we heerlijk Italiaans hebben gegeten en ondertussen fanatiek gebruikmaakten van de WiFi om wat research te doen voor onze challenge van de volgende dag: een auto huren en the Florida Keys gaan verkennen. Dat bleek nog niet mee te vallen, want auto’s huren in Miami líjkt in eerste instantie heel goedkoop. Maar de prijs die overal wordt weergegeven is zo kaal als het maar zijn kan. Dat is nog zonder verzekeringen (ik geloof dat ze drie soorten verzekeringen hebben daar) en er wordt een extra hoog tarief gerekend als je onder de 25 bent.

Dag 3

Maar we hadden nou eenmaal in ons hoofd dat we zouden gaan roadtrippen door the Keys, dus we zijn natuurlijk ook gewoon roadtrippen door the Keys. Daar hebben we alleen wel vijf keer zoveel voor betaald dan we van tevoren hadden gedacht. Aangezien je ruim vier uur onderweg bent naar het meest zuidelijke puntje zonder stop – en je wel stops wilt maken – betekende dat ook dat we op tijd moesten vertrekken. Ik geloof dat wij rond half 9 in de auto zaten, maar achteraf gezien zou je zelfs beter nog iets eerder kunnen gaan.

Na ongeveer twee uur rijden, maakten we onze eerste stop bij de Tiki Bar in Islamorada. We zaten daar zo lang te chillen dat we er behalve een koffiepauze, maar meteen een hele lunch van maakten. Met jawel, weer een hamburger. Een klein stukje verderop kwamen we langs Robbie’s, wat ook een bekende plek schijnt te zijn aan de Overseas Highway van The Keys. Hier kun je namelijk hele grote vissen voeren. Geinig om even te zien, maar wat ons betreft geen hele lange tussenstop waard.

reisblog Florida Keys Florida Keys Tiki Bar reisblog Keys Robbie's Florida Keys Robbie's reisblog

Die bewaarden we liever voor een plekje waar we de befaamde key lime pie konden proeven; de limoen-roomtaart die dus zijn oorsprong vindt in The Keys! We hadden een lijstje gevonden met wat aanraders en kozen degene die het dichtst bij lag. Zo belandden we bij Sweet Savannah’s. Een heel schattig bakkerijtje met mega veel keuze in zoetigheden als taart, muffins en ijs. Omdat we niet konden kiezen, deelden we een cupcake en een stukje van de originele taart. Hmm!

We stopten nog bij Anne’s Beach, wat het mooiste strand van the Keys zou moeten zijn. Maar helaas was er een deel dicht door de orkaan van 2017 en was de rest behoorlijk bezaaid met zeewier, dus dat statement konden wij niet echt benamen. Het uitzicht vanaf de Channel #5 Bridge over het blauwe water vonden we dan weer wel heel mooi. En gezellig! We maakten een praatje met wat enthousiaste lokale vissers en strikten hen meteen om even wat foto’s van ons te schieten. Flowerpower, haha!

Vanaf de brug reden we in één keer door naar onze eindbestemming: Key West. Een gezellig stadje waar je even wat kunt drinken en eten, de zonsondergang kunt bekijken vanaf Mallory Square en een kiekje kunt maken met de ‘Mostsouthern Point’, een boei op het meest zuidelijke puntje van Florida vlak bij Cuba. Ik had hier graag nog even wat langer willen blijven om daar rustig van te kunnen genieten, maar wij wilden ook nog op stap in Miami, dus we moesten echt rond 8 uur weer aan de terugweg beginnen. Mocht je dit lezen, omdat je de roadtrip ook wilt doen: overweeg dan om er twee dagen de tijd voor te nemen óf om wat eerder te vertrekken en pas na middernacht terug te komen in Miami.

Key Lime Pie Florida Anne's Beach Florda Keys roadtrip florida keys reisblogchannel 5 bridge florida keys southernmost point key west roadtrip reisblog

In de volgende Florida reisblog, vertel ik jullie meer over ons bezoek aan de Everglades en Disney World in Orlando.