Mijn nieuwe, zakelijke website is live!

De blog die je wist dat zou komen is eindelijk hier! Het had een liedje van John Ewbank kunnen zijn, maar dat is het niet: mijn website is af en staat live. Een eigen domein met een strak design en een overzichtelijk portfolio. Elodiekint.nl is geboren en ik ben er zó blij mee! In deze blogpost deel ik het eindresultaat en vertel ik waarom het tijd was voor een nieuwe website!

Toen ik dit jaar begon met ondernemen, had ik – enigszins provisorisch – een WordPresspagina gebouwd waarop ik wat meer vertelde over mijzelf en de diensten die ik aanbood. Een gratis opzet, met een matig ontwerp en een heleboel vervelende advertenties. Prima om mee te beginnen. Maar nu ik een aantal maanden op weg ben, vond ik het toch tijd om die website in een professioneler jasje te steken.

Journalist én tekstschrijver

Niet alleen omdat het je online visitekaartje is en mijn vorige pagina wat minder representatief was. Maar ook omdat ik nu veel meer werk kan laten zien. Tot ik besloot te gaan freelancen, had ik eigenlijk alleen nog maar ervaring als journalist bij kranten. Mijn portfolio stond dan ook bol van de artikelen uit PZC, AD en Antilliaans Dagblad. Stuk voor stuk hartstikke mooie publicaties, waar ik nog steeds heel erg trots op ben. Maar natuurlijk niet de allerbeste manier om mijn veelzijdigheid mee te laten zien.

Gelukkig heeft dat mijn huidige klanten er niet van weerhouden om mij in te huren. Want door de leuke opdrachten die zij me hebben gegeven, kon ik nu een veel gevarieerder portfolio samenstellen. Qua titels én qua werkzaamheden. Behalve interviews, reportages en nieuwsberichten voor kranten, schrijf ik bijvoorbeeld ook copy voor Jumbo Supermarkten, ondersteun ik de communicatieafdeling van Rijkswaterstaat en teken ik de ondernemersverhalen op van de klanten bij DRV.

Diensten concreter geformuleerd

Omdat ik vaak nog de vraag kreeg ‘wat ik nu precies doe’, heb ik ook mijn diensten wat concreter geformuleerd. Was ‘tekst en taal’ op mijn vorige website nog een overkoepelend thema, waar ik het schrijven van zowel journalistieke als commerciële teksten onder schaarde én eindredactie bij aanbood. Heb ik dat nu opgesplitst in losse elementen als interviews, reportages en copy. Daarnaast zijn ook eindredactie, communicatie en PR aparte pijlers geworden.

Het onderdeel social mediabeheer heb ik helemaal geschrapt, omdat ik daar bij nader inzien helemaal niet blij van word. En voor advies heb ik het afgelopen half jaar welgeteld één aanvraag gehad. Dus ook die heb ik weggehaald. Als mensen feedback willen op hun taal, tekstopbouw en tone of voice, dan zien ze aan mijn nieuwe website vast wel dat ik capabel genoeg ben om dat te geven. Haha!

Visitekaartjes in dezelfde huisstijl

De site is trouwens helemaal ontworpen door Maiten, die mij eerder al hielp met mijn blog. En naast mijn eigen pagina op het wereldwijde web, heeft ze ook visitekaartjes voor mij gemaakt. Allemaal in dezelfde stijl, met hetzelfde logo en dezelfde kleuren. Wiehoe, ik vind ze zo mooi! Die ga ik dus als een ware Oprah Winfrey aan iedereen uitdelen. “You get a visitekaartje, you get a visitekaartje, everybody gets a visitekaartje!” Ik zie het al voor me, haha.

Heb je de eerdere linkjes naar mijn spiksplinternieuwe website gemist? Check dan nu gauw elodiekint.nl en laat me weten wat je ervan vindt!

You may also like

2 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *