Elo doet – administratie, avontuur en alleen maar liefde

Van Nijmegen naar Rotterdam en van Vrouwenpolder naar Texel. Ik vloog deze week weer van hot naar her. Maar god, wat was dat het allemaal waard. Want ik sprak eindelijk weer af met Britt, heb voor het eerst in mijn leven gekitesurft en bracht een paar heerlijke dagen door op de wadden! Lezen jullie mee?

MAANDAG
Ik begon deze week met mijn minst favoriete onderdeel van het ondernemen: de administratie. Deze maand moet ik mijn BTW-aangifte van het tweede kwartaal doen en dat betekent dat ik alles weer op orde moet hebben. Inkomende facturen, uitgaande facturen en nog een hele hoop losse bonnetjes allemaal netjes registreren en archiveren. Blegh. Stom!

Gelukkig kon ik daarna ook weer meteen de voordelen van het ondernemen ondervinden, want ‘s middags ben ik naar Nijmegen gegaan om daar eindelijk te meeten met Britt. Wie mij al langer volgt, kent haar misschien nog wel als mijn vriendinnetje uit Curaçao. Sinds ze weg is gegaan van het eiland en haar eigen restaurant in Gennep heeft geopend, hadden we elkaar niet meer gezien. Maar we zijn gewoon verder gegaan waar we gebleven waren: onder het genot van een biertje en goed eten het leven analyseren en hardop onze dromen uitspreken om vervolgens samen te bedenken hoe we die gaan waarmaken. Heer-lijk!

DINSDAG
De volgende dag werd ik wakker in één van de hotelkamers boven het restaurant. Hoe luxe?! Ik zei nog zo dat het niet nodig was, maar eerlijk is eerlijk: ik heb heerlijk geslapen! En toen ik de ramen opensloeg en even over de markt gluurde met het mooie historische stadhuis, zag ik ook nog eens een ooievaar op de schoorsteen landen. Wat een mooi begin van de dag!

De rest van de ochtend heb ik aan een tafeltje in het restaurant gezeten om nog wat werk te verschaffen. En ook onderweg in de trein terug naar Rotterdam, heb ik volop getypt. ‘s Avonds was ik dan ook helemaal op. Ik zou eigenlijk nog gaan dansen op het Stadhuisplein, maar besloot toch maar verstandig te doen een gewoon een avondje op de bank te hangen.

WOENSDAG
Dat ik nog wat energie had gespaard kwam ook goed uit, want de volgende dag moest ik weer eens op pad voor de krant. Ik heb een héle toffe zomerrubriek bedacht voor de PZC – waar ik jullie deze week meer over ga vertellen – en mocht daarvoor gaan kitesurfen op het strand in Vrouwenpolder.

Nou jongens, dat was me toch een avontuur! Ik dacht dat ik na één lesje wel al op een board zou staan, maar dat bleek niet echt haalbaar te zijn. Ik moest eerst de vlieger onder controle leren krijgen en ik kan je vertellen: dat was best een uitdaging!

DONDERDAG
Donderdag was de eerste dag dat ik op één plek ben gebleven. En dat was ook echt nodig om even wat meters maken. Ik ben oprecht van ‘s ochtends vroeg tot laat in de avond bezig geweest om afspraken in te plannen en nog een hoop deadlines halen. Het enige moment dat ik even naar buiten ben geweest en pauze heb gehouden, was om boodschappen te doen voor het avondeten. Tja, dat is de prijs die ik dus moest betalen voor mijn vrije maandagmiddag…

VRIJDAG

De laatste dag voor het weekend hield ik dan wel weer zo kort mogelijk, want er stond een weekendje Texel op de planning met het gezin. Een cadeautje dat mijn broer en ik al jaren geleden aan ons ouders hadden gegeven voor hun huwelijksdag en nu was het eindelijk tijd om die eens gaan te verzilveren. Dus gingen we gezellig met de veerboot naar de wadden… Maar niet voor we nog even lekker hadden geluncht in Rotterdam!

ZATERDAGZaterdag zijn we lekker sportief bezig geweest met zijn allen. We besloten fietsen te huren en vanuit ons park in De Koog naar de vuurtoren te rijden in het noorden van het eiland, te lunchen in De Cocksdorp en vervolgens via wat andere kleine dorpjes naar Den Burg te sjezen om daar nog eventjes wat te drinken. Poeh, dat was een behoorlijke tocht voor iemand die bijna nooit fietst, haha. Zeker met de wind in ons gezicht. Ik was ‘s avonds dan ook blij dat we – na ons diner bij restaurant Sjans en een koffietje bij Beachclub TXL – lekker in bed konden kruipen!

ZONDAG

De volgende dag hebben we allemaal heerlijk uitgeslapen. Waarschijnlijk was ik dus niet de enige die moe was van het fietsen, haha! We deden ‘s ochtends rustig aan, fietsten nog een klein stukje naar het zuiden van Texel en streken uiteindelijk voor de lunch neer bij strandpaviljoen Paal 17. Ik nam lekker een pannenkoek met appel en kaneel. Hmm!

Na het eten maakten we een kleine wandeling over het strand en toen liet de zon zich eindelijk nog eventjes zien. Een mooie afsluiter van een heerlijk weekendje met de leukste mensen!